Edellisestä kirjoituksesta on taas vähän aikaa, mutta mä en päässy koneelle. Ei oo mun vika siis.
Mut jeee, nyt mul on jo jotain kirjotettavaa. Me mentiin RANSKAAN! Ei voi olla totta, mutta on kuitenkin... Siis me, joilla ei oo varaa muutaku vuodelta nakki ja muusi olevaan ooppel astraan! Mä oon vieläkin ihan intona xD
Ja kyllä muuten kannatti mennä. (Pariisissa siis käytiin, tultiin viikko sitten)
Kierrettiin kaikki eiffetornista saint chapelleen, tai jotain sinne päin, ja pariisi ei kyllä jättäny yhtään kylmäks.
Ensinnäkin se oli aivan äärettömän sulonen paikka, joka puolella pieniä kojuja ja kauppoja... Meidän hotellin vieressä oli sellanen sulonen kauppa, jossa myytiin juomia, karkkeja, jätskejä sun muuta. Se oli iiihana. Ja pariisissa vois oikeesti vaan istua ja katella! Kaikki pukeutuu ja käyttäytyy ihan erilailla kun Suomessa, melkein kaikki tervehti! Mut joo, ne niitten vaatteet on ihan uskomattomia! Mä olisin voinut hyvin ryövätä niitten kaikkien kuteet, jos se olis yhtään enemmän soveliasta. Siellä oli minihameita, minimekkoja, pitsiä ja maastokuvioita, mut ne osas ihan oikeesti yhdistellä vaatteita ja tiesi kakki mitkä sopii ittelleen. Aaaw.. Jopa miehet osas pukeutua, niil oli melkein kaikilla paidas semmonen söpö kaulus ja jotkut hirmu hyvän näköset farkut, sit osal oli sellasii söpöi Justin Timberlake hattuja, ja ne oli iiihanan näkösiä...
Ja nyt varautukaa siihen, että mä kirjotan koko loppu "blogauksen" tästä seuraavasta aiheesta... Nimittäin ranskalaisista miespuolisista henkilöistä! Mulla meinas tulla kuset housuun jo ensimmäisen pojan kohdalla, eikä siihen ylettömään ystävällisyyteen ja sulosuuteen tottunu koko neljän päivän loman aikana. Vai tuleeko suomessa ylisöpöt pojat sanomaan moi?? Kaikille, jotka vähänkin tykkää tommosista tummista, kohteliaista ja huomaavaisista pojista, niin menkää ihmeessä ranskaan, pelkästään eiffeltornista löytyy tusinoittain söpöläisiä! Ja ne niitten silmät... Siis ihan oikeesti, ne on semmoset äärettömän aawit suklaa silmät, niiden edessä mä suostuisin ihan mihin tahansa. Ranskalaiset tytöt on ihan äärettömän onnekkaita!
Mutta joo, nyt mä hillitsen itseni ja siirryn nähtävyyksiin...
Eiffeltorni ja joku notre-damen lähellä oleva kirkko oli _ehdottomasti_ parhaita. St. Chapelle kirkossa ei saa kuvata, se oli huono homma. Notré Dame on vähän tylsä paikka, tosin mä meinasin revetä ihan totally kun siellä jeesuskippojen ja kynttilöiden seassa niillä korkeilla hyllyillä meni siivooja pölyrätin kanssa... Mut ei siellä sitten oikeestaan muuta ollutkaan, siis Notré Damessa. Eli niille jotka menee ranskaan, jos jonkun jättää väliin niin kantttii jättää se.
Eiffel torni oli mahtava! Ja ne seittemän sataa porrasta ei sitten oo niin pahat ku miltä ne kuulostaa, ne on hirmu loivat ja silleen, ja hissijonot on ihan liian pitkät. Mut sieltä ylhäältä on ihan älyupeet näkymät! Ja siel on et paljon on matkaa hesaan <3
Ja sitten kans yks mun lemppareista... Versailles! Se oli ihan äly-upee, varsinkin piha, siellä on patsasta patsaan perään.... Mut jos on vähänkään huonot kengät, niin kannattaa ottaa semmonen pikkuauto ihan suosista. Kokemusta on.
Mut ne kaikki patsaat ja suihkulähteet ja se petit trianon on ihania! Versaillesissa kannattaa ehdottomasti käydä!!
Ja niin, sittenhän on vielä louvré... Kamalista kamalin. Ei todellakaan kannata käydä, monalisa on semmonen piiieeeni pieni taulu isojen lasien takana, afrodite-patsas menettelee, ja kaikki muu onkin ihan älytylsää. Siellä on hirveen tunkkasta, puolet tauluista on sellasia älyttömiä jeesustelija tauluja ja niin edelleen. Versaillesissaki on parempaa taidetta! Ainut kiva puoli oli, että sisäänkäynnin luona on allas jossa saa uittaa jalkoja... zD
No niin, eiköhän tää nyt hetkeks riitä... Jos mä tällä kertaa unohdin jotain, niin lisäilen sitten joskus....
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.